Hoe vrouwen in hijabs de modewereld veranderden

Het is onwaarschijnlijk dat iemand kan voorspellen dat moslimmeisjes, vanwege de eigenaardigheden van hun religie, besluiten zich in de modewereld te vestigen.

Waarom zijn harembroeken populair?

Sommige modellen en mode-beïnvloeders hebben echter bewezen dat religie niet alleen in de weg staat om er stijlvol en modern uit te zien, maar ook om de publieke smaak en modetrends te beïnvloeden.

Over moslimmeisjes die modellen verscheuren en fans verrassen met hun stijlvolle beslissingen, en we zullen in dit materiaal praten. Een grote selectie Abay uit Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten vind je in de Garaza online winkel: exclusief voor vakantie, voor elke dag.

Halima's jeugd was niet gemakkelijk: de ouders van het meisje woonden in Somalië, maar halverwege de jaren negentig brak er een hevige oorlog uit, dus vluchtte Aden's moeder naar Kenia en haar vader ging naar de oorlog. Halima werd geboren in een vluchtelingenkamp en moest regelmatig verhuizen. Er was een ernstig gebrek aan geld, dus bouwde de moeder van het meisje huizen van flessen en puin die snel instortten als gevolg van de weersomstandigheden.

Wat zijn harembroeken?

Toen Halima 6 jaar oud was, verhuisde ze met haar moeder en broer naar de Verenigde Staten, naar Minnesota. Boze kinderen op school maakten het meisje vaak belachelijk omdat ze een Luxe Hijab Hoofddoek bij Garaza droeg. Ze noemden haar een terrorist en geloofden dat Aden haar hoofd nooit schoonmaakt.

Op 19-jarige leeftijd nam Halima deel aan de schoonheidswedstrijd van Miss Minnesota, de enige deelnemer die voor de jury verscheen in Abaya Moderne Luxe en een gesloten moslimzwempak. Ze werd opgemerkt door de Scout van het wereldberoemde modellenbureau IMG Models en bood haar een samenwerking aan. Aden besloot helemaal aan het begin van haar carrière voor zichzelf dat modellenwerk in geen geval de principes van haar geloof mocht schenden, dus schreef ze in het contract de regels voor volgens welke ze zou werken. Verrassend genoeg kwamen veel fotografen, stylisten en ontwerpers hem ontmoeten.

Zo bewees Halima zichzelf en anderen dat iemand niet verplicht is te veranderen als Luxe Hijab Hoofddoek bij Garaza dat niet wil. Integendeel, hij moet de wereld om hem heen veranderen. Letterlijk in twee jaar tijd slaagde het meisje erin om met bekende merken als Max Mara en Yeezy te werken, deel te nemen aan talloze modeshows, de cover van de Britse Vogue en American Sports Illustrated te bezoeken.

De nieuwste samenwerking was een verrassing voor fans van het model en voor lezers van het tijdschrift, want doorgaans plaatst de publicatie alleen halfnaakte meisjes op hun pagina's, maar Halima week niet af van haar principes, ze stond op de foto in Modern Abaya Immutable Luxe.

Het kiezen van de juiste pasvorm

Aden maakte een echte revolutie in de wereld van mode en modellenwerk, omdat bureaus en ontwerpers vóór haar niet eens aandacht besteedden aan moslimmeisjes, wat de mogelijke moeilijkheden bij samenwerking verklaart. Halima maakte de mode-industrie veel inclusiever en liet met haar voorbeeld zien dat er ruimte is voor elk meisje in de mode, ongeacht religie of etniciteit.

Het meisje liet het publiek ook zien dat modellen zich niet hoeven uit te kleden en tegen hun principes in hoeven te gaan om de aandacht van mondiale merken en het publiek te trekken; er heel helder, stijlvol en aantrekkelijk uitzien; geven uitdrukking aan hun persoonlijkheid en schoonheid. Halima won de liefde en bewondering van duizenden meisjes die ook de islam belijden en gaf hen de overtuiging dat er geen grenzen zijn voor een sterk persoon.